Information om tjänsten
Vad är Loddo?

Loddo är en prenumerationstjänst där du får upptäcka spännande & varierande produkter för hela hemmet. Värdet i boxen varierar från box till box, men målsättningen är ett värde på 150-350 kr. Produkterna är i möjligaste mån i full storlek.

Prenumerationen kan när som helst sägas upp, men tänk på att göra det senast 14 dagar efter du erhållit din sista leverans, om du inte vill ha den nästkommande boxen. Ditt betalkort debiteras endast den period Loddo levereras. Vi ber dig fylla i och uppdatera dina produktpreferenser och intressen på din profil, dels för att informera varumärken om vad ni gillar och för att på sikt kunna anpassa innehållet  för dig personligen.

Loddo skickas till den adress du angett och är du inte folkbokförd på den adressen är det väldigt viktigt att C/o anges. Kan boxen inte levereras i din brevlåda kommer du att kunna hämta den på det serviceställe som hör till din adress. För att hämta ut boxen behöver du avinummer som skickas till dig via SMS.


Vad kostar Loddo?

Prenumerationsavgiften ligger på 99 kronor/box vilket även inkluderar frakt. Ditt betalkort debiteras självklart bara den månad då Loddo levereras. Värdet i boxen varierar från box till box, men målsättningen är ett värde på 150-350 kr.


Vad innehåller Loddo?

Loddo innehåller främst aktuella produkter inom dagligvaru-, servicehandeln och detaljhandeln. Värdet i boxen varierar från box till box, men målsättningen är ett värde på 150-350 kr. Boxen kan även innehålla produkter med ny förpackningsdesign eller ett varumärke som vill nå en specifik målgrupp. Loddo kan innehålla i princip allt som finns att köpa i dagligvaru- och servicehandeln, allt från dryck, tandkräm, pasta, värmeljus, olivolja, leksaker och duschtvål till städ, tvätt och diskmedel. Boxen kan även innehålla produkter från detaljhandeln.

I de fall kylvaror och skrymmande produkter utgör en del av erbjudandet, kommer du som prenumerant kunna hämta ut dessa utan extra kostnad i aktuella dagligvarubutiker mot uppvisande av en kupong som skickas med Loddo. Innehållet i boxen är en överraskning och därför kommer medverkande produkter inte publiceras på hemsidan förrän efter leverans.


Hur många produkter finns i boxen?

Det finns mellan 5 till 9 produkter beroende på storlek och tyngd. Antalet varor och värdet på boxen kommer att variera från box till box. Produkterna är i full storlek men skönhetsprodukter kan eventuellt komma i testförpackningar. Vi anger alltid det rekommenderade utpriset som angetts av deltagande varumärken.
I de fall kylvaror och skrymmande produkter utgör en del av erbjudandet, kommer du som prenumerant kunna hämta ut dessa utan extra kostnad i aktuella dagligvaru-, servicebutiker eller detaljhandel mot uppvisande av en kupong som skickas med Loddo. Dessa erbjudanden räknas inte med i det totala antalet produkter i boxen.


Villkor
Kan jag aktivera en avslutad prenumeration?

Ja, du kan aktivera en avslutad prenumeration. Logga in på ”Mitt Konto” för aktuell prenumeration. Därefter klickar du på “PRENUMERERA”. Slutför köpet. Du behöver inte fylla i din profil igen, den ligger sparad.


Hur avslutar jag min prenumeration?

Logga in, tryck på ”Mitt Konto”, navigera till ”Prenumerationer”, välj ”Visa” prenumeration(den prenumerationen du vill avsluta) och tryck enkelt på ”Stoppa prenumeration”. Tänk på att göra det senast 14 dagar efter din senaste leverans, om du inte vill ha efterföljande box.


Kan jag pausa min prenumeration?

Ja. Du kan lätt inaktivera (pausa) din prenumeration genom att logga in på ”Mitt Konto” för aktuell prenumeration. Tänk på att göra det senast 14 dagar efter din senaste leverans, om du inte vill ha efterföljande box. För att börja om gör du om samma steg.


Betalning
När dras pengarna från mitt kort?

Prenumerationsavgiften på 99 kronor dras direkt från ditt konto. Prenumerationen kan när som helst sägas upp, men tänk på att göra det senast 14 dagar efter din senaste leverans om du inte vill ha den nästkommande boxen.


Vad är Verified by Visa eller MasterCard SecureCode?

Betaltjänsten stödjer 3D Secure för att identifiera kortinnehavaren vid köp på Internet och därigenom minska risken för missbruk av kortuppgifter. Är ditt kort anslutet till 3D Secure kommer du att kopplas över till din bank för verifiering innan betalningen godkänns. Har du inte aktiverat ditt kort med Verified by Visa eller MasterCard SecureCode kan du göra det via din internetbank.


Vem lagrar kortuppgifterna?

Det är betaltjänsten och inte Loddo som lagrar dina kortuppgifter. Betaltjänsten är godkänd av alla svenska banker samt certifierade enligt PCI DSS av VISA och MasterCard för att förmedla betaltransaktioner i högsta säkerhetsklass. All kommunikation mellan butiken och din bank sköts av betaltjänsten och krypteras via SSL (Secure Sockets Layer). Loddo har därmed aldrig tillgång till kortinformationen och kan därför inte registrera eller lagra dina kortuppgifter. Betaltjänsten stödjer också 3D Secure för att identifiera kortinnehavaren vid köp på Internet och därigenom minska risken för missbruk av kortuppgifter. Är ditt kort anslutet till 3D Secure kommer du att kopplas över till din bank för verifiering innan betalningen godkänns. Har du inte aktiverat ditt kort med Verified by Visa eller MasterCard SecureCode kan du göra det via din internetbank.


Intressen, preferenser och anpassa boxar
Varför frågar ni om våra intressen och preferenser?

Vi kan med de uppgifterna försöka segmentera och anpassa innehållet utefter den informationen samt inför specifika kampanjer.


Kan ni anpassa innehållet i min box efter behov?

Vi kan tyvärr inte anpassa innehållet efter allergier, överkänslighet eller kostval. Boxarna kommer dock successivt att anpassas efter din profil och preferenser som du angivit vid registrering. Det är dock ingen garanti för att du endast kommer att få produkterna inom ditt intresseområde. Du kan lätt uppdatera dina preferenser genom att logga in på ditt konto.


Registrering och kontaktuppgifter
Hur ändrar jag mina adress och/eller mobilnummer?

Logga in på ”Mitt Konto” för att uppdatera och spara.


Hur ändrar jag min email och/eller lösenord?

Logga in på ”Mitt Konto” för att uppdatera och spara.


Varför får jag inget bekräftelsemail efter registreringen?

Det kan var så att du är anmäld som prenumerant eftersom du har registrerat dina personuppgifter, men ditt betalkort har inte registrerats fullständigt med kortnummer och Verified by Visa eller MasterCard SecureCode. Logga då in på ”Mitt Konto” via dator med din E-postadress och lösenord som du angav vid registreringen för att slutföra din registrering av ditt betalkort. Ett bekräftelsemail med ordernummer skickas till dig när ditt betalkort är registrerat. Du kan även undersöka om ditt bekräftelsemail från Loddo har hamnat i din skräppost.


Jag har registrerat mig men kan inte logga in?

Undersök först om bekräftelsemailet från Loddo har hamnat i din skräppost. Om det ändå inte fungerar att logga in, kontakta oss så löser vi det.


Vad händer när jag registrerat mig?

Efter registrering, när ditt betalkort är bekräftat med kortnummer och Verified by Visa eller MasterCard SecureCode, får du ett bekräftelsemeddelande till den e-post du uppgivit. Kontrollera så att alla uppgifter stämmer. Du kommer att bli informerad innan varje boxleverans. Ditt betalkort debiteras i förhand. Boxen levereras till ditt serviceställe, en SMS-avisering skickas till dig när den är där.


Registrering och kontaktuppgifter.

Varför reserveras det 99 kronor på mitt betalkort när jag registrerat mig?
När du har registrerat ditt betalkort reserveras det automatiskt (99) kronor på ditt kort för att kontrollera att det fungerar samt att pengar finns.


Leveranser
Jag har inte hämtat mitt Loddo, vad händer då?

Efter att boxarna kommit till servicestället har de en liggetid på ca. 14 dagar och därefter returneras de. Har du inte möjlighet att hämta boxen själv kan du be någon annan göra det, de behöver SMS-aviseringen. SMS-aviseringar och påminnelser skickas till ditt angivna mobilnummer. Boxar som returnerats skickas inte ut på nytt utan frakt och administrationskostnad, för närvarande 99 kr, vill du veta mer om hur du ska göra för att få boxen skickad mejlar du kontakt@loddo.se.


Jag ser att andra har fått sin box, var är min?

Utleveranser av boxar sker vid olika tillfällen då vi alltid försöker matcha dina intressen och preferenser. Men har det gått mer än 45 dagar från tiden du fick förra boxen så får du gärna maila kontakt@loddo.se för mer detaljerad information.


Kan jag ändra serviceställe?

Ja. Du går in på din prenumeration(tryck på ”Mitt konto” välj sen ”Prenumerationer” tryck ”Visa” på den prenumerationen du vill ändra på) och söker med en postadress, välj sedan vilket serviceställe du föredrar. Vi levererar med DHL.


Kan jag ändra leveransadress under sommaren eller tillfälligt boende på annan ort?

Absolut. Du kan ändra din leveransadress via ditt login på ”Mitt Konto”. Bor du inneboende på annan ort är det viktigt att C/o finns med då sorteringen av boxarna sker på folkbokföringsadress.


När får jag min Loddo?

När du registrerar dig försöker vi i möjligaste mån anpassa innehållet utifrån dina intressen och preferenser, vilket ibland innebär att det ibland kan dröja upp till 45 dagar innan du får din box. Men vår målsättningen är alltid att du ska få boxen inom 30 dagar efter beställning. Oavsett sker bara debitering de månader Loddo levereras. Du blir informerad inför varje boxleverans.


Kundservice
Jag vill betala mot faktura/med autogiro?

Hos oss kan du endast betala med kort, Visa eller MasterCard. Skulle detta ändras informerar vi via hemsidan.


Varför är min prenumeration avslutad?

När vi debiterar boxarna och ditt kort inte fungerar avslutas prenumerationen. Att ett kort inte fungerar kan bero på flera saker: kortet är inte längre giltigt, kortet är stängt för e-handel, kortet saknar täckning, kommunikationen mellan betalväxel och bankerna fungerade inte. Oavsett anledning avslutas prenumerationen och du behöver förnya den. Lägg gärna till kontakt@loddo.se som en säker adress för att undvika att mejl från oss hamnar i skräppostfiltret.


En produkt har gått sönder, vad gör jag då?

Boxarna sorteras maskinellt och tyvärr händer det att produkter/boxar skadas. Ibland kan en produkt ha ett tillverkningsfel som inte visar sig direkt. Kontakta oss via kontakt@loddo.se så ordnar vi ersättningsprodukter till dig.


Jag saknar produkter i min box, varför då?

Boxarna innehåller 5-9 produkter och vi försöker i möjligaste mån utgå ifrån dina intressen och preferenser. Men det kan hända att ett varumärke delar upp produkterna i olika smaker och då får du prova en av dem. Ibland kan också ett visst varumärke rikta sig till en specifik målgrupp, då får de som angett att de har det intresset en sådan produkt.
 Boxarna packas manuellt och ibland kan det bli en miss, då skickar vi alltid ut det som saknas. Mejla kontakt@loddo.se och berätta vad du saknar så ordnar vi en leverans till dig.


Jag behöver hjälp/har en fråga/har en synpunkt vart vänder jag mig?

Vi ber er vända er till oss via email: kontakt@loddo.se. Kundservice är bemannad vardagar 11 – 15 och vi strävar efter att ge dig ett svar inom ett dygn. Frågor som kommer in under helger och högtider hanteras närmast efterföljande vardag.


KONTAKTUPPGIFTER

Adress

Loddo AB
Dalagatan 22
11324 Stockholm

E-post

Frågor:
kontakt@loddo.se

Telefon

Kundservice:
021-665 52 00